Kategorier
Målning

Målare Stockholm – var noga med valet 

Att anlita en målare i Stockholm i samband med att man ska måla om fasaden, måla inomhus eller exempelvis måla om köksluckorna eller fönstren i hemmet är en bra investering. Det handlar om arbeten som man själv, som privatperson, kan ha svårt att både hitta tid för och klara av. 

Väljer du en målare i Stockholm så väljer du både en estetisk uppsida och en hållbar lösning. Detta givet att du också väljer rätt målare. Vilket tyvärr är lättare sagt än gjort. 

Problem med fuskjobb i Stockholm 

Målare i Stockholm finns det nämligen gott om. De allra flesta håller god kvalitet, men vissa företag gör det inte – och dessa bör man också passa sig väldigt noga för att anlita. Ser man till målerier och målare så kan det handla om skillnader i livslängd mellan olika utförare på flera, flera år. 

Väljer du en oseriös firma så kan det arbete du betalar för hålla i några år innan färgen flagnar och försvinner. Väljer du en seriös målare för exempelvis en fasadmålning så får du ett arbete och ett resultat som står sig i 15-20 år. 

Det finns således all anledning att lägga lite mer tid på att undersöka företag i branschen innan man väljer. Frågan är bara hur man ska göra detta? 

Så hittar du rätt målare i Stockholm

Här nedan följer några snabba tips kring hur du kunna göra ett säkrare val av målare i Stockholm

  • Intyg. Kolla alltid att företaget – och de anställda – har yrkesbevis, certifikat och intyg. Tillhör man en branschorganisation så är detta också ett tecken på kvalitet då man, genom detta, också uppnår krav som ställs. 
  • Referenser. Ett enkelt sätt att säkerställa kvalitet är att gå till de som tidigare har anlitat företaget. Hur många kunder har man, hur nöjda är dessa – och finns det en möjlighet att kontakta dessa? Inga referenser? Vi skulle definitivt råda dig att söka dig vidare. 
  • Anmärkningar? Kolla alltid med Skatteverket och Kronofogden om företaget har några anmärkningar där. Även ARN kan du med fördel kontakta för att se om företaget förekommer i några konflikter eller tvister med tidigare kunder.